top of page

Privacy policy

Dit is de Privacy Policy van FiscoMed. FiscoMed is een commerciële naam van de besloten vennootschap Adnexio BV naar Belgisch recht, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 3500 Hasselt, Trichterheideweg 11 B 0.23 en die is ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0774.329.620 (“FiscoMed” of “wij”).

Deze Privacy Policy heeft tot doel u te informeren over de verwerking van persoonsgegevens die via de website van FiscoMed en/of online plaatsvinden.

Deze Privacy Policy kan worden gewijzigd, bijvoorbeeld naar aanleiding van nieuwe functies op de website of om te voldoen aan nieuwe wettelijke, contractuele of administratieve verplichtingen. We raden u dan ook aan om deze Privacy Policy regelmatig te consulteren. Belangrijke wijzigingen zullen via onze website worden aangekondigd. Deze versie van de Privacy Policy werd op 26 juli 2021 voor het laatst gewijzigd.

ā€‹

Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens?

FiscoMed is de verantwoordelijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens.

 

Welke gegevens verwerken wij?

We verwerken geen direct identificerende gegevens over u, zoals uw naam, adres, telefoonnummer, enz., tenzij u ons zelf uw persoonsgegevens bezorgt bijvoorbeeld via een contactformulier op één van de pagina’s op onze website of wanneer u ons rechtstreeks contacteert via e-mail.

We verwerken wel bepaalde niet-direct identificerende gegevens wanneer u onze website bezoekt, zoals het type browser dat u gebruikt, het besturingssysteem dat u gebruikt, uw IP-adres, enz.

 

Waarom verwerken wij uw gegevens?

Voor het technisch en functioneel beheer van de website

We verwerken persoonsgegevens voor het technisch en functioneel beheer van onze website en om ervoor te zorgen dat de website gemakkelijk te gebruiken is. Via uw gegevens kunnen wij nagaan hoe onze website wordt gebruikt en kunnen wij de inhoud en de lay-out ervan verbeteren. Deze gegevens laten ons ook toe om onze website afdoende te beveiligen.

Hiervoor kunnen we gegevens verwerken zoals uw IP-adres, de pagina’s die u bezoekt, de browser die u gebruikt, de websites die u eerder bezocht en het tijdstip en de duur van uw bezoek.

Wij verwerken deze gegevens op basis van het gerechtvaardigde belang van FiscoMed om een goed functionerende en veilige website aan te bieden.

 

Om u op de hoogte te houden van onze diensten en activiteiten en voor direct marketing

Wij verwerken uw persoonsgegevens wanneer u op de hoogte gehouden wenst te worden van onze activiteiten. We gebruiken deze gegevens ook om u te informeren over wat voor u van belang zou kunnen zijn.

Hiervoor kunnen we gegevens verwerken zoals uw naam, uw functie, uw bedrijfsnaam, uw adres, uw e-mailadres, uw voorkeurstaal en specifieke praktijk- en rechtsgebieden waarin u geïnteresseerd bent.

Wij verwerken deze gegevens hetzij op grond van uw toestemming, hetzij op grond van het gerechtvaardigde belang van FiscoMed om haar cliënteel op de hoogte te houden van haar activiteiten en diensten. U bent vrij om te kiezen of u ons uw persoonsgegevens voor dit doeleinde verstrekt en u heeft te allen tijde het recht om uw toestemming terug in te trekken.

 

Om uw vragen te beantwoorden

Als u ons telefonisch, via het contactformulier op de website of per e-mail een vraag stelt, zullen wij uw persoonsgegevens verwerken om die vraag te beantwoorden.

Hiervoor kunnen we gegevens verwerken zoals uw naam, uw contactgegevens, uw correspondentie met FiscoMed en alle andere persoonsgegevens die u ons bezorgt die relevant kunnen zijn om uw vraag te beantwoorden.

Wij verwerken deze gegevens op grond van uw toestemming. U bent vrij om te kiezen of u ons uw persoonsgegevens verstrekt en u heeft te allen tijde het recht om uw toestemming opnieuw in te trekken.

 

Om contact op te nemen in het kader van een selectie- en aanwervingsproces.

Wanneer u via de website solliciteert, verwerken wij uw persoonsgegevens om met u in contact te treden en om aan uw sollicitatieverzoek verder gevolg te geven.

Hiervoor kunnen wij gegevens verwerken, zoals uw naam, uw contactgegevens, de correspondentie van en naar FiscoMed, uw CV en andere documenten die u aan ons bezorgt.

De verwerking van uw persoonsgegevens voor dit doeleinde is gebaseerd op uw verzoek om stappen te ondernemen om een overeenkomst te sluiten.

ā€‹

Verwerking

Deze persoonsgegevens worden door FiscoMed verwerkt en gebruikt om haar dienstverlening te optimaliseren en zo efficiënt en correct mogelijk te werken. Hieronder dient onder andere te worden begrepen:

  • het uitvoeren van haar overeenkomsten met klanten (het voeren van boekhouding, het opstellen van adviezen of overeenkomsten, diverse soorten begeleiding, ...);

  • het voldoen aan haar wettelijke verplichtingen (bijvoorbeeld de identificatieverplichting conform de bepalingen van de Wet ter voorkoming van het witwassen van geld en financieren van terrorisme);

  • het uitvoeren van (interne) analyses en de ontwikkeling van nieuwe producten

ā€‹

De verwerking van persoonsgegevens door FiscoMed gebeurt dan ook op basis van de volgende rechtsgronden:

  • toestemming van de klant/betrokkene;

  • noodzaak voor de uitvoering van de overeenkomst;

  • noodzaak voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van FiscoMed, met name het verzekeren van de continuïteit van de activiteiten.

 

Wie heeft er toegang tot uw persoonsgegevens?

FiscoMed doet een beroep op derde partijen om bepaalde (verwerkings)activiteiten uit te voeren, zoals het hosten van de website, het organiseren van mailingcampagnes, enz. FiscoMed sluit een verwerkingsovereenkomst met de partijen die voor de uitvoering van hun diensten toegang hebben tot persoonsgegevens.

Wij verstrekken geen persoonsgegevens aan andere partijen, behalve wanneer dit door de wet of een gerechtelijk bevel zou worden vereist.

Voor de verzending van onze mailingscampagnes doen wij een beroep op software van een externe dienstverlener. Hierdoor is het mogelijk dat uw gegevens buiten de Europese Economische Ruimte worden verwerkt. FiscoMed heeft de nodige contractuele waarborgen afgesproken.

 

Hoe beveiligen wij uw persoonsgegevens en hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens?

FiscoMed neemt redelijke beveiligingsmaatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen de vernietiging, het verlies, de wijziging of enige andere ongeoorloofde verwerking.

FiscoMed  bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor de doeleinden waarvoor ze worden bewaard.

 

Hoe kan u uw rechten uitoefenen?

U heeft het recht om kosteloos toegang te vragen tot de persoonsgegevens die door FiscoMed worden verwerkt, om ze te laten verbeteren, verwijderen of afschermen. U kan eveneens de overdraagbaarheid van uw gegevens vragen en u kan zich, ongemotiveerd in geval van direct marketing of gemotiveerd in andere gevallen, verzetten tegen de verwerking van uw persoonsgegevens.

Wanneer de verwerking van uw persoonsgegevens gebaseerd is op uw toestemming, kan u deze te allen tijde intrekken. Het intrekken van uw toestemming heeft geen invloed op de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking.

U kan uw verzoek op grond van bovenstaande rechten richten aan info@fiscomed.be of per post op bovenstaand adres. FiscoMed kan uw verzoek niet behandelen zonder een bewijs van uw identiteit. Merk op dat de toepasselijke wetgeving voorwaarden kan opleggen aan de uitoefening van de bovenvermelde rechten.

U heeft daarnaast het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit, dit is de Gegevensbeschermingsautoriteit. Deze kan u per post bereiken op het adres te 1000 Brussel, Drukpersstraat 35 en per e-mail op het volgende adres: contact@apd-gba.be.

Indien u verdere vragen over deze website of over deze Privacy Policy heeft, kan u zich eveneens richten tot info@fiscomed.be

ā€‹

ā€‹

ā€‹

bottom of page